Mutkatonta yhteydenpitoa asiakkaiden kanssa – Jouni & Heini esittäytyvät

Meidän tehtävämme on tarjota asiakkaille oikeanlaiset toimitilat, jonne he tekevät sisällön ja rakentavat omat menestyspolkunsa. Me haluamme pitää asiakkaistamme hyvää huolta. Tämä on tärkein brändilupauksemme, pohtivat Heini Ristikankare ja Jouni Nylund Kappelikujan uudessa neuvotteluhuoneessa. Tässä jutussa he kertovat meille työstään, innostuksen lähteistä sekä taustavoimistaan.

Asiakkuusjohtaja Jouni Nylund kertoo, että asiakkuudet ja heidän liiketoimintansa tarjoaa jokaiseen työpäivään kutkuttavaa uutuusarvoa.

– Olemme paljon asiakkaiden kanssa yhteydessä, tänä pandemia-aikana enemmän toki puhelimella ja esimerkiksi Teamsin kautta. Itse pidän joka tapauksessa siitä, että yhteydenpito asiakkaiden kanssa on mutkatonta ja helppoa.

Asiakkaissa on monen kokoisia yrityksiä, monelta eri toimialalta, kattaahan Tallbergin kiinteistösijoitussalkku ratkaisuja toimisto-, liike-, tuotanto- ja varastotiloiksi. Jouni nostaa esiin myös sen, että myynti- ja asiakaspalvelutyössä kohdataan aina ihminen, joka toimii omassa roolissaan, omana itsenään.

– Kaikkien kanssa pyritään löytämään yritykselle oikea sijainti ja sen jälkeen ratkomaan tilatarpeet henkilökohtaisesti palvellen.

Asiakkaat työn keskiössä

Heini Ristikankare lähettää tämänkin uutiskirjeen sinulle. Hän on Tallbergin markkinointi- ja viestintäpäällikkö. Työssä häntä motivoivat tavoitteellisuus, asiakkuudet, hyvät kollegat sekä innostavat tarinat ja visuaalisuus.

– Mielenkiintoista työssäni on se, että olen aktiivisesti toteuttamassa palveluja asiakkaille ja siten toteutan markkinointiviestinnän keinoin yrityksen liiketoimintasuunnitelmaa. Markkinointiviestintä on tietysti tapa kertoa ratkaisuistamme uusille asiakkaille, mutta meillä keskeisiä tavoitteita on tukea asiakkaidemme arkea esimerkiksi verkkosivuillamme. Haluamme myös pitää yhteyksiä yllä uutiskirjeen ja jatkossa taas yhteisten tapaamisten avulla, Heini kuvailee.

Nettosuositteluindeksi erinomaisella tasolla

Heini ja Jouni keskustelevat nykyisten asiakkaiden suuresta merkityksestä Tallbergin ratkaisujen markkinointiin:

– Yli 400 asiakastamme henkilökuntineen kertoo tarinaa meistä. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun yritykset ovat suositelleet tilojamme kumppaniyrityksille tai omille tuttavilleen. Tästä on myös tuore, tutkittu indikaatti olemassa: tänä keväänä toteutetussa mainetutkimuksessa nettosuositteluindeksi (NPS) kohosi yli 60:n.

Markkinointiviestinnässä on aina jotain uutta. Katso nyt kappelikuja6.fi

Heini opiskelee työn ohessa markkinoinnin johtamista. Opiskelu tarjoaa hänelle tuoretta tietoa sekä konkreettisia työkaluja arkeen. Tämän lisäksi tiimityö yrityksen sisällä tuo aina uusia näkökulmia työhön. Esimerkkinä tästä on Kappelikuja6.fi -verkkosivut, jotka avattiin maaliskuussa.

– Kyseessä on ensimmäinen toteuttamamme kiinteistökohtainen kotisivu. Tavoitteena on tarjota asiakkaillemme näkyvyyttä ja mahdollisuus verkostoitua ja siten tiivistää talon keskinäistä yhteisöä. Täältä toki myös uudet asiakkaat löytävät tiloja ja tietoa kiinteistöstä.

Verkostossa on voimaa

Jouni, Heini sekä Kari Oja ja Erno Paakki työskentelevät yhdessä tiiminä rakentaakseen toimivia tilaratkaisuja asiakkaille: vuokraus- ja asiakkuudet Karin ja Jounin johdolla, markkinointi & viestintä Heinin vetämänä ja monipuoliset kiinteistö- ja ylläpitopalvelut Ernon ohjaamana. (Karin ja Ernon haastattelut saatte lukea jatkossa.)

– Meitä avustaa lisäksi suuri verkosto eri alojen osaajia. Esimerkkinä toimii hyvin asiakkaalle toteutettava tilamuutos: hankkeeseen liittyvät arkkitehti, sisustussuunnittelija, rakennuttajakonsultti, luottourakoitsijat jne., Jouni sanoo arvostavasti.

Mainetutkimuksesta eväitä viestinnän kehittämiseen

Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj uudisti brändinsä noin vuosi sitten, jolloin myös uudet verkkosivut avattiin. Samaan aikaan aloitettiin aktiivinen viestintä uutiskirjeellä.

– Tämän kevään mainetutkimuksen perusteella olemme onnistuneet viemään viestintää oikeaan suuntaan. Lisäksi saimme rakentavaa palautetta viestinnän kehittämiseksi muun muassa kohteissamme. Tähän lupaankin vielä palata kanssanne, Heini sanoo.

Mainekyselyssä Tallberg sai hyvää palautetta brändilupausten toteutumisesta käytännössä.

– Brändityötä tehdessämme tunnistimme tärkeiksi arvoiksi ratkaisukyvykkyyden, läheisyyden ja luotettavuuden. Nämä termit tulivat esiin myös tutkimuksessa asiakkaiden kokemina asioina. Tämä kertoo siitä, että brändi on todellakin osa meitä.

TIESITKÖ JO TÄMÄN?

JOUNI NYLUND

Parasta työssä

”Perheyhtiön yrittäjämäinen työilmapiiri, eräänä esimerkkinä Kappelikuja 6:n kehitys: kyseessä oli ehkä vähän jo ahavoitunut kiinteistö, jolle luotiin visio tulevasta, jota aloimme suunnitelmallisesti toteuttaa. Nyt näemme tyytyväisen yhteisön kohteessa ja siten vision käytännössä toteutuvan.”

Jouni on työskennellyt 13 vuotta Tallbergilla, jossa hänellä on innostava, mielekäs, uutta tarjoava, haasteellinen tehtävä.

Lisäksi häntä kiinnostaa elinikäinen oppiminen ja itsensä johtaminen, viimeisimpiä opintoja PGP26 Kiinteistöliiketoiminnan johtaminen, Perheyritysten liiton ja Kauppakamarin Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-kurssi sekä tällä hetkellä Tampereen yliopiston Executive MBA- opinnot.

Palautuu:

kotona perheen kanssa ja harrastusten äärellä

  • perheeseen kuuluu vaimo ja kaksi lasta (9 ja 11 v), perhe viettää paljon yhdessä aikaa
  • harrastuksina lukeminen/äänikirjat, monipuolinen liikunta kuten; maratonhiihto, cyclocrosspyöräily, kuntosali ja kulttuuri; teatteri, konsertit sekä savusauna ja avantouinti.

HEINI RISTIKANKARE

Parasta työssä

”Työ on tavoitteellista ja siinä on mahdollista vaikuttaa yrityksen toimintaan ja kehittämiseen, tiimi- ja yhteistyö omien kollegoiden ja yrityskumppanien kanssa.”

Heini on työskennellyt Tallbergilla yli 8 vuotta ja opiskelee parhaillaan markkinoinnin johtamista.

Palautuu:

perheen kanssa sekä sisustamisen, taiteen ja liikunnan parissa

  • perheeseen kuuluu yrittäjäpuoliso ja 4 lasta, joista kaksi nuorimmaista asuu edelleen kotona: pojat 11- ja 17-vuotiaat sekä kaksi aikuista tytärtä. Kotipiiriin kuuluu myös labradorinnoutaja Topi.
  • Harrastuksista ja innoituksen lähteistä: Heini on visualisti, jonka luovuus ja kädentaidot kanavoituvat moneen: tekstiilisuunnitteluun, ompeluun, virkkaamiseen, kutomiseen, akryyli- ja öljyvärimaalaukseen, valokuvaukseen, nikkarointiin ja verhoiluun.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Kappelikujan kiinteistössä tapahtuu